مین های لوت مار ضحاک شده اند بجنبید،

یکماه پیش که دوستان امیر طالبی گل نام تنگه ی رتیل را تنگه ی امیر نهادند و روز پرکشیدنش را روز لوت، خواستم بنویسم امیدوارم آخرین تنگه باشد که نامش را عوض می کنیم ولی ترسیدم بنویسم که تصورش هم سخت بود ولی خیلی زود لوت حرفش را زد که خواهان تحرک و تفکر است ،خواهان تغییر و تحول است ، در چند ماه گذشته برای زنده نگهداشتن آن عزیز دوستانش در بیرجند و تهران و تنگه امیر خیلی کارها کردند ولی مین ها سرجایشان ماندند و کسی برای مین ها هیچ کار نکرد،این بود که آنها خود دوباره دست به کار شدند تا شاید کسی بفهمد که شوخی ندارند. من نه امیر طالبی را می شناختم و نه حمیدهاشمی را ،ولی مردی لوت و نامردی مین و عشق لوت و کینه ی مین و عاشقان لوت و راهیان کویر را می شناسم. آقای وزیر و رئیس و آقای وکیل و وصی و آقای فرمانده و فرماندار،لوت این روزها آرزوی جوانان به تنگ آمده از دود شده است به دادشان برسید . لوت تشنه است نه تشنه ی خون، تشنه ی احساس مسئولیت ،لوت را باید کاشت نه مین که محبت، چرا کسی به داد لوت نمی رسد چرا کسی به داد خون نمی رسد، آیا باید سرمایه ها مان را در ریگزارهای دوبی بریزیم و افسوس بخوریم. دیگران در کویر تفکر می کارند و پول درو می کنند و ما مین می کاریم و خون ، آقایان آنچه سال ها در کویر کاشته بودیم اکنون تناور شده و چون مار ضحاک فقط با خون آرام می گیرد تو را خدا بجنبید ،جوانان و دوستداران را دریابید ، نگذارید دامان لوت بیش از این آلوده گردد .

می ترسم دوباره این ولوله از چامعه کویر نوردان و حداکثر محیط زیستی ها فراتر نرود و بجای مین ، صورت مسئله پاک گردد بجای مین گذارنده دنبال مجوز دهنده باشند. تو را خدا مسئله فراتر از مجوز و مقصر و این چیزهاست .

می دانم هیچ اتفاقی نمی افتد فقط برای آرامش خودم نوشتم چون هنوز هم دلم برای کویر می سوزد که انگ می خورد و هیچکس به دادش نمی رسد.
دیروز امیر طالبی و امروز حمید هاشمی و دوستانش، فردا؟
 "محمود مسعودی(ساده)"
نظرات 3 + ارسال نظر
فرا 1393/01/05 ساعت 09:05 ق.ظ

سلام
تامل برانگیز بود ودردناک
عشقشان باعث حضورشان شد وپرواز...
روحشان شاد

نینا 1393/01/07 ساعت 04:18 ب.ظ http://biiin.blogsky.com

درووود استاد ... رسیدن بهار و اغاز سال نو خورشیدی رو به شما و خونواده محترمتون صمیمانه تبریک میگم ...
مطلب رو خوندم .. حق مطلب رو بسیار بسیار زیبا بیان کرده بودید .. هم جامع بود هم تاثیرگذار ... پر حسرت و افسوس میشوم هروقت اینگونه اخبار را میشنوم .. کاش این کلمه ها , کاش این هشدارها , کاش این جمله ها , کاش این جـــــــــانها بیدارکند وجدانهای خفته ای را که باید ..
موفق و سلامت و لبریز از عشق باشید

ممنون از نظر لطف شما، افسوس

علی 1397/10/10 ساعت 05:34 ب.ظ

سلام
ببخشید ولی غیر منصفانه نوشتی! کویر را باید عزیز داشت ولی خون جوانان ما محترم تر است وقتی کریدور بین المللی قاچاق در بین کویر می زنند باید مین گذاری هم بشود و شما و من باید راههای درست وسالم را انتخاب کنیم و کویر نوردی کنیم نه این که به خاطر بی احتیاطی کل نظام انتظامی کشور و امنیت مردم را به سخره بگیریم
مرادی استاد دانشگاه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد