در حادثه خاله شادونه همه مقصرند

خاله شادونه گریه کرد. خاله شادونه هم تاریخ ساز شد . 

بعد از ده روز گرد و خاک داستان خاله شادونه در خرمدره فروکش کرد. هر کسی سعی کرد دیگری را متهم کند. هرکسی سعی کرد از زیر بار مسئولیت دربرود . هیچ اتفاق جدیدی هم نیست باز هم همه چی مثل همیشه بود.اصلا اتفاق جدیدی نبود.

به هر صورت بطور رسمی مشخص خواهند کرد کی مقصر بوده ولی:

آیا مشکل حل خواهد شد به نظر من نه چون مشکل اساسی است و حل نخواهد شد. اینها همه بر می گردد به رعایت  HSE  یا به زبان خودمان ایمنی بهداشت و محیط زیست . ما نه در اینجا که در هیچ جایی به این مقوله توجه نداریم جاهایی که هست هم بیشتر دکوری است. 

این اولین بار نیست و بی شک آخرین بار نخواهد بود . بعد از مدتی تعدادی مقصر می شوند و تمام و باز هم کسی به ریشه ها توجه نخواهد کرد . خانه از پای بست ویران است.  

ما در اینگونه مراسم ها و خیلی مراسم های  دیگر به همه چیز فکر می کنیم جز ایمنی و سلامتی . تازه وقتی فکر می کنیم هم بسیار سطحی و نمایشی است .  اینها را می گوییم چون خودم هم یکبار در گیر اینچنین مراسمی بوده ام و تازه حالا می فهمم چقدر خدا به ما رحم کرده است.

در حادثه خاله شادونه در خرمدره همه مقصریم  

آقایان در اینگونه موارد از خانواده آن کودک تا رئیس جمهور مملکت تک به تک افراد مقصریم .حتما می گویید چرا چگونه؟ 

چون همه کوتاهی هایی داریم. 

مسئولین بالادست قانون درست و حسابی نگذاشته اند.اگر گذاشته اندضمانت اجرا ندارد . اگر دارد  نظارت ندارد. اگر دارد کسی اهمیت نمی دهد.  

 مسئولین پایین دست همان حداقل ها را  با دقت رعایت نمی کنند. 

 برگزار کنندگان فقط به پول فکر می کنند . 

  مجریان و دعوت شدگان مراسم به چگونگی مراسم و اینکه افراد چه جوری و از کجا آمده اند ، بر آنها چه می گذرد و چگونه می روند کاری ندارند. 

 حاضران اینگونه جلسات به ایمنی و سلامت خودشان اهمیت نمی دهند و فقط دیدن فلان فرد مشهور که یکی است مثل بقیه اهمیت می دهند.  

تک تک ما افراد مقصریم چون از اینگونه موارد عبرت نمی گیریم .و خیلی زود فراموش می کنیم. 

خلاصه این حوادث با سیستم ما تمام شدنی نیست فقط نام ها و محیط ها و زمان تغییر می کند .فکری نو باید کرد فکری که همه در آن احساس مسئولیت داشته باشیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد