فقط یک ربع تا آبشار شوی

امروز با همکارم رفتیم از یکی از مسیرهای کار بازدید کنیم  وقتی کار تموم شده بود می خواستیم برگزدیم دیدم نوشته 20 کیلومتر روستای گردشگری شوی گفتیم وقت که داریم بریم اینجا را ببینیم  آقا چشم تان روز بد نبینه تمام این 20 کیلومتر خاکی و کوهستان و در حال ساخت و ساز بود  بطوری که بجز ماشین کمک دار و نیسان نمی توانست عبور کند . هی رفتیم و نرسیدیم.  خوب بود  گاهی در اطراف جاده می شد عشایر را ببینیم و سوالی بکنیم خلاصه این 30 کیلومتر فکر کنم 1 ساعت طول کشید . رسیدیم به جایی که دیگر امکان ادامه راه با ماشین نبود چند خانه و چادر عشایری آنجا بود پرسیدیم شوی کجاست گفتند همین پایین دره یک ربع ساعت تا آبشار راهه شوی هم جلوتره . خلاصه به دوستم گفتم یک ربع که چیزی نیست بریم یه عکسی بگیریم و بیام . فقط با یک بطری آب نیم لیتری و یک کیک راه افتادیم . چشمتان روز بد نبینه هی رفتیم و نرسیدیم یک قسمتی هم مسیر را گم کردیم وبا کلی زحمت از یک پرتگاه پایین رفتیم ولی در پرتگاه دوم ماندیم مجبور شدیم برگردیم و با کلی زحمت راه اصلی را پیدا کردیم بالاخره بعد از یک ساعت و نیم رسیدیم آبشار. چند نفری آنجا بودند می گفتند یک ربع دیگر تا شوی راه  است(احتمالا از همان یک ربع ها بود) ما چون برنامه ای نداشتیم به گروه هم خبر ندادیم مجبور شدیم برگردیم بالاخرخ روستای شوی را ندیده برگشتیم ولی خوب آبشارش بسیار باحال بود خدا قسمتتون کنه . 

یک ربع تا آبشار شوی 

با دوستم کلی فکر کردیم که چرا این مرد محلی به ما گفت فقط یک ربع راه است . در نهایت به این نتیجه رسیدیم چون وی عشایر است و سال ها از کوه ها بالا و پایین رفته است آزموده است و از طرفی هم راه را هم بلد است واقعا می تواند در یک ربع برود ولی آدم های شهرنشین و کوه نرفته ای مثل ما همینکه سالم برگشته ایم باید خدا را شکر کنیم.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
گندم کار 1394/03/01 ساعت 01:10 ق.ظ

لرهایی که اطراف شوی زندگی میکنن از هزاران سال پیش اونجا زندگی میکردن . و سرزمین خودشونه . کجا برن؟ نصف خوزستان لر نشینه . دزفولی هم یک نژاد نیست یک شهره و در واقع هم نصف شهر ما دزفول بختیاری ان . و خومد دزفولی ها هم هفتاد درصد زبونشون کلمات لریه . شما تا حالا شوی رفتین ؟؟ برید وبعد خودتان قضاوت کنید همش کوهه و از پوشش جنگلی راه کاملا مشخصه که تو لرستانی . اصلا بوی لرستان و میده ماله لرستانه . اما شهر ما دزفول شهر بسیار موفقیه که قلب خوزستانه و تونسته برای اونجا تبلیغ کنه فقط اشتباه کردن که گفتن جز دزفوله . بزاری شون میگن دزفول استانه!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد