دستمبو و دستمبو فروش

یار دستمبو به دستش بود و دستمبو به دستم داد و دستم بوی دستمبوی دست او گرفت.  

من به قربان چنان دستی که دستمبو به دستم داد و دستم بوی دستمبوی دست او گرفت.  

 

دستمبو از خانواده طالبی و بسیار کوچکتر از آن می باشد. این میوه به دو صورت کره ای و بیضوی وجود دارد و اندازه آن از یک تخم مرغ تا ۶  یا ۷ برابر آن می باشد. مشخصه دستمبو بوی بسیار خوش آن است که انسان را جذب می کند. به نظر می رسد هر چه آب آن تبخیر شود و چروکیده گردد بوی آن بیشتر می گردد. معمولا برای خوردن استفاده نمی گردد. 

 

دستمبو  

 

چند وقت پیش به پنجشنبه بازار رفته بودم پسرکی تعداد حدود ۲۰ دستمبو را در سبدی ریخته بود و مشغول فروش آن بود . هر دانه نسبت به اندازه آن ۲۰۰ یا ۳۰۰  تومان . با خودم فکز کزدم که این اگر همه اینها را به بالاترین قیمت بفروشد هم باز پول کفشش در نخواهد آمد. بهر صورت من هم ۲ تا خریدم و با گرفتن عکس برای همیشه از صحنه مثل همه دور شدم بدون اینکه کمی عمیق تر به پسرک و دستمبوها  فکر کنم.  

چقدر از این مسائل در اطراف مان زیاد است که به عمد یا به  سهو بدون هیچ تفکری و حتی نگاهی  به راحتی  از کنار آنها می گذریم و هیچ اتفاقی هم نمی افتد و چرخ زندگی مثل همیشه می چرخد.

پسرک دستمبو فروش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد