زباله های رها بعد از روز عاشورا

پروژه ای داشتیم که در آن یک شرکت پیمانکاری چینی پیمانکار بود . من و همکارم موضوع رعایت مسائل زیست محیطی را خیلی سخت می گرفتیم و همیشه تذکر می دادیم که رعایت گردد. اجازه رها کردن هیچگونه زباله ای را در طبیعت نمی دادیم و اگر مشاهده می شد به شدت برخورد می کردیم. تا اینکه روز بعد از عاشورا به همرا ه مسئول ایمنی و محیط زیست پیمانکار بیرون رفتیم . ناگهان من از دور مشاهده کردم در داخل رودخانه و نزدیک آب کوهی از ظروف یکبار مصرف قیمه آلود بر روی زمین پخش شده است شصتم خبردار شد موضوع چیه بنا براین با نگاه به طرف مقابل خودم را مشغول کردم و مثلا مشغول عکاسی بودیم وقتی به محل زباله ها رسیدیم طرف که انگار دستم را خوانده بود گفت ببین ما اینها را نریختیم ها اصلا ظروف ما این مدلی نیست . من هم بدون هیچ جوابی همه چی رو تو دلم ریختم و فقط تاسف خوردم. آری بعد از مصرف ناهار قیمه در روز عاشورا همه زباله ها را در اینجا خالی کرده بودند. آخه یکی نیست بگه دوست عزیز امام حسین (ع) فقط سینه زدن روضه خوندن و گریه کردن نیست  اینها هم  به نوعی جزو اهداف امام حسین بود . اگه اونروز ظروف یکبار مصرف نبود تا امام حسین رها نکنه و به این وسیله به ما یاد داده باشه که  این کار را نکنید حداقل ارزش قایل بودن برای خود و احترام به  دوست و همسایه و طبیعت را که به ما یاد داده است. آی خداااااااااااااااااااااااااااااااا  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد