میمون ها بر فراز جبل النور (غار حرا) چه می کنند؟

در فر هنگ ما معمولا تشبیه کردن کسی به میمون توهین بزرگی است. حضور میمون در محلی نوعی احساس بد را به آدم تلقین می کند. منطقه خشک و بی آب علفی همچون عربستان محل زندگی میمون نمی باشد. قبلا میمون ها را در معبد هندوان در مالزی دیده بودم.

میمون در معبد هندوها مالزی

جبل النور مرکز صدور وحی الهی و فرمان برای آغاز رسالت نبی خدا می باشد. جبل النور محلی است که غار حرا در آن قرار دارد . غار حرا محلی است که خداوند به محمد (ص) فرمو د  اقراء .... غار حرا محلی است که محمد چه شب ها را در آن با یاد خدا با نیایش با خدای احد و واحد به صبح رسانده است .

حالا فکر کنید چگونه می توان دو موضوع بالا را در کنار هم قرارداد. از طرفی تقدس جبل النور و کوه حرا و از طرف دیگر احساس چندش آور دیدن میمون ها .

قبلا شنیده بودم بر بالای کوه حرا میمون هایی قرار دارند ولی راستش را بخواهید باورم نمی شد . تا اینکه با دوچشم خودم دیدم.

میمون ها در غار حرا

سوالی بزرگ ذهنم را مشغول کرده است چرا و چگونه . این میمونها در این محل که نه با محیط زندگی آنها منطبق است و نه با تقدس این محل چه می کنند. از کجا آمده اند با چه منظوری؟

میمون در کوه حرا 

عده ای معتقدند این میمون ها دست آموز هستند و برای دزدی به این محل آورده شده اند اگر چه من اعتقادی به این موضوع ندارم ولی یک واقعیت وجود دارد که در چشم بهم زدنی وسایل زائران را می دزدند و به عبارتی زندگی آنها از دزدیدن این وسایل می گذرد وگرنه در این کوه چیزی برای خوردن وجود ندارد. حسابی هم مشغول زاد و ولد هستند.

میمون ها در جبل النور

و اما عقیده من : شیطان همه جا وجود دارد و در هر محلی به شکلی ظهور می کند تا تو را از واقعیت از رحمت از تمرکز و تفکر و در یک کلام از توجه و پیمودن مسیر الهی باز دارد . این میمون ها شیطان های جبل النور هستند تا تو را از در ک عظمت روز ها و شب های محمد و آغاز رسالت که خود می تواند باعث تحولی در شخص گردد بازدارند.

میمون ها در غار حرا

نظرات 6 + ارسال نظر
yeki 1393/12/26 ساعت 01:31 ب.ظ

خىلىناراحت شدم.......

رضا 1395/07/12 ساعت 02:03 ق.ظ

اخه این چه نظریه مهندس! .ممکنه که عقیده ی اولی درست نباشه ولی از مال تو بهتره . آخه بنده خدا میمون هم یکی از مخلوقات خداونده از هر چیزی که بدت میاد که نباید بهش بگی شیطان.لااله الاالله.

سلام دوست عزیز شیطان نامیدن چیزی و جتی کسی به معنی اینکه اون واقعا شیطان است نمی باشد میمون میمون است و مخلوق خدا نه شیطان و نه هیچ چیز دیگر . منظور هر چیزی است که شما را از یاد خدا باز دارد و چون شیطان انسان را از یاد خدا باز می دارد در اصطلاح گفته می شود شیطان است یا مثل شیطان است . با این فکر شیطان می تواند هر چیز زنده و غیر زنده ای باشد.

الیاس 1396/10/21 ساعت 09:47 ب.ظ

بسم الله
سلام
خیلی نکته ریز ولی دقیقی بود
احسنت

بهنام 1398/01/31 ساعت 11:50 ق.ظ

پس بکشید شیطان ها را !!

ریحان 1398/03/08 ساعت 01:13 ق.ظ

میمون مخلوق خدا و زیبا و درست داشتنیه
این تفکرات خرافی یعنی چی؟
خب یسری میمونن که اونجا زادو ولد کردن
چطوره بخاطر روحیه شما همشونو بکشن؟
همونطور که سگهای مظلوم رو تو ایران میکشین

نیلوفر 1398/09/29 ساعت 09:44 ب.ظ

چ بامزه عاشق میمونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد