شبکه های ماهواره ای منشا زلزله ای آرام و بی صدا

شما اگر بخواهید چوبی را یکدفعه و با قدرت بشکنید حتما صدا خواهد کرد ولی اگر نیرو را به آرامی و در طول زمان وارد کنید بدون هیچ صدایی آنرا خم خواهید کرد. همه زلزله  را یا دیده ایم و یا حداقل احساس کرده ایم زلزله حاصل شکست ناگهانی لایه های زمین است که در یک لحظه تمام دنیا را از اتفاق رویداده آگاه می کند ولی از طرف دیگر هم لایه های چین خوره زمین را دیده اید منبع انرژی هر دو یکی است اولی در یک لحظه و پرسر و صدا و دیگری در طول زمان و به آرامی و بدن سر و صدا است. شما برای زلزله سریعا به فکر فرو می روید واقدام می کنید کمک می کنید بازسازی می کنید ولی برای چین خوردگی اصلا احساس هم نمی کنید دارد اتفاقی می افتد . آنان که دنبال تغییر فرهنگ جوامع هستند فهمیدند که باید برای تغییر فرهنگ  جوامع روش چین خوردن را انتخاب کرد نه زلزله را . و اینگونه شد که تعدادی زیادی شبکه تلویزیونی ماهواره ای راه اندازی شد تا به آرامی در فرهنگ جوامع تغییر ایجاد کنند.  

مدتی هست در محیط خاصی قرار گرفتم که شبکه های ماهواره ای رو مشاهده می کنم . خوب انواع و اقسام دارند که من کاری ندارم منظور من شبکه هایی است که سریال ها را پخش می کنند . اول بگویم نه آدم متعصبی هستم نه مذهبی خاص نه اعتقادات خاصی دارم . یک نفر مثل همه. اینو برا این گفتم که نظرمو مثل یک آدم عادی جامعه بخونید. 

 می گفتم نظرم شبکه هایی هست که سریال ها آمریکای جنوبی و گاهی ترک را پخش می کنند. این سریال ها اغلب حرف هایی را مطرح می کنند که در جامعه مابرای سال ها تابو بوده است . روابط راحت زنان و مردان متاهل با هم -   روابط با همجنس  و انواع روابط دیگه ای که اساس همه شون نیاز جنسی افراد هست. به نظر می رسه در این سریال چیزی جز سکس وجود ندارد. اساس و پایه آنها بر همین نیاز انسان که بسیار هم کشش دارد می باشد. نمی دانم این مسائل در آن جامعه ها چقدر رایج است و این سریال ها چقدر واقعیت های آن جوامع را نشان می دهد . ولی برای جامعه ما در حال تابوشکنی است . برای اولین بار شاید یک جمله نامناسب را بشنوید عکس العمل نشان دهید ولی یکی ازواقعیت های مغز انسان این است که به مرور زمان سازگار می گردد و به تدریج قبح مسائل در ذهن و فکر و عقیده می ریزد. شاید شما آدم مقید و معتقدی باشید ولی بعد از مدتی بدون اینکه بخواهید قید و بند هایی که اصالت یک جامعه را حفظ می کند از پایتان باز می شود. از طرفی اینگونه مسائل برای نوع بشر ذاتا کشش دارد از طرف دیگر در جامعه متفاوت ما کشش آن چندین برابر است .حالا این دو مورد را در کنار وقت خالی جامعه ما بوپژه برای زنان خانه دار و کودکان و جوانان بیکار قرار دهید . کشش ذاتی هستد محدودیت ها و شرایط متفاوت جامعه ما هست وقت و زمان خالی هم به مقدار کافی هست باعث می شود این نوع شبکه ها  با جذابیت هایشان وقت وزمان خالی را پرکنند . پرکردنی که شخص را از اعتقادات و پایبندی ها در طول زمان خالی می کند . این سریال جدای از اینکه در آن شبکه بار ها تکرار می شود چندین بار هم در صحبت ها و مکالمات ما مطرح می شود و تکرار و تکرار آنرا تبدیل به یک اتفاق عادی و روزمره می کند. تعدادی افراد هم که این سریال ها را می بنند احساس می کنند قید وبند ها پای آنها را بسته است و عقب مانده هستند تلاش می کنند قید و بند های را بردارند و خود را مترقی نشان بدهند . اینگونه است که هنجارهای یک جامعه در درازمدت بی صدا در هم می شکند . 

  نمی دانم راه حل آن چیست بزرگان می دانند فقط می دانم یک زلزله آرام و بی صدا در طول زمان در فرهنگ صورت خواهد گرفت و به اسم ترقی جامعه ما را دگرگون خواهد کرد . این اتفاق می افتد فقط زمان آن فرق می کند . اگرچه معتقد به آزادی هستم و معتقدم که با روش های زوری نمی توان جلوی نفوذ تکنولوژی را گرفت ولی معتقدم باید راه بهتری و توانا تری در مقابله با این امواج خانمان بر انداز اندیشید. شاید تنها راه برای حفظ فرهنگ های اصیل در جامعه ما کارهای فرهنگی باشد ولی به نظر می رسد هجوم ها بسیار بیشتر از مقابله های ماست . اگر چه ما ملتی هستیم که بسیاری از هجوم ها را پاسخ داده ایم ولی گاهی هم مغلوب شدیم . من برای مغلوب شدن در این جنگ تمام عیار نگرانم .نگران روزی هستم که .....