روستای من ،دهات من ،ده ام

بوی ریحان بوی پونه بوی یاس

بوی کوچه بوی خونه بوی ماس

بوی سبزی های باغ پشت جو

بوی آب مانده در عمق سبو

بوی کاگِل های باران خورده را

بوی سنگ فرش لجن آلوده را

بوی دیگ شلغم بابا کَلُو

بوی پُختیک های کَندوک جلو

بوی آب مانده در استخر ده

بوی خاک تازه در هنگام مه 

بوی چشمه،بوی بید و بوی نی

بوی کاریز،بوی دلو و بوی هی

بوی گوسفندان صحراهای خشک

بوی بره،بوی توبره ،بوی مشک

بوی هیزم ،بوی کنده ،بوی ره

بوی دود و بوی عود ،بوی زه

بوی هفت سنگ و لَپر بازی و زو

تُشله بازی،گُله بازی ،های و هو

بوی افطاری و احساس اذان

بوی ماهی های بی نام و نشان

بوی خورشیدی به وقت صبحدم

که کند زنده زمین و خاک و دم

بوی سقف چوبی خانه ی اتاق

بوی کشک سوخته روی اجاق

بوی طفلی در میان کوچه ها

می دود بر سنگ و خاک و بوته ها

بوی بازی های فصل کودکی

دسته جمعی،یارگیری ،تک تکی

بوی دعواهای دائم ناتمام

بوی یاری،بوی احساسی مدام

بوی توت نوبر اردیبهشت

بوی گل هایی رسیده از بهشت

بوی صبح زود هنگام گله

بانگ می آید ، گوسفندان یله

بوی آبگوشت محرم می دهی

بوی انسان های همدم می دهی

بوی احساسات پاک یک دهات

بوی ناب آدمی خوشنام و ذات

بوی خاک مَلّی خوش رنگ و بو

بوی کرکوهای بند پشت کو

بوی باران بوی باران بوی باران می دهی

بوی گل های بهاران می دهی

من دهاتی یی دهاتی زاده ام

ساده ی دل بر حقیقت داده ام

روز و شب با خاطرات زنده ام

عشق تو دارم ز تو پاینده ام

روستای من ،دهات من ،ده ام

من به یادت تا قیامت ساده ام

محمود مسعودی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد